بوت های چرم مردانه

احتمالاً شما به عنوان یک آقا حداقل دو جفت بوت در کمد خود دارید. بوت های چرم مردانه تأثیر بسیار زیادی بر شیک پوشی و استایل افراد دارند. بوت های چرم مردانه در کیفیت ها و انواع مختلف در بازار موجود هستند. آنچه که مهم است این است که شما چکمه ای استاندارد را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی و تاثیر مثبت در استایل شما، باعث آسیب به پا و سلامتی تان نشود. در این مقاله قصد داریم به بررسی بوت های مردانه و اصول پوشیدن آن اشاره کنیم.

بوت ها و چکمه ها در ابتدا به عنوان نوعی محافظ برای پا طراحی شدند تا در هوای سرد، کشاورزی و نبرد های مختلف مانع از آسیب رسیدن به پا افراد شوند. اما چیزی که امروزه ما به عنوان بوت می شناسیم، در گذشته به عنوان نوعی پوشش دو تکه ضخیم برای محافظت پا در برابر سرما طراحی شد. این پوشش بعد ها و به مرور زمان به یکدیگر متصل شد و به شکل بوت های امروزی درآمد. بوت های امروزی بر ظاهر شما تاثیر می گذارند و حتی باید به محافظت از بوت هایتان توجه کنید.

 بوت های چرم مردانه

اندازه

مهمترین اصل برای یک کفش راحت و استاندارد، توجه به اندازه آن است. در هنگام خرید بوت توجه کنید که پای شما در درون کفش کاملاً راحت باشد. پوشیدن چکمه بزرگ تر و کوچکتر از اندازه پا علاوه بر نوعی عدم تناسب در استایل، باعث اصطکاک کفش و انگشتان شما می شود و به مرور زمان آسیب ها و بیماری های مختلفی را برای شما به همراه دارد.

اندازه

عرض

عرض و پهنا مناسب بوت های چرم مردانه نیز از اصول مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. بوت های تنگ با عرض نا متناسب باعث آسیب به پا های شما می شوند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که عرض و پهنای کفش بعد از مدتی استفاده بیشتر می شود. اما باید گفت که این تفکر کاملاً اشتباه است و در نتیجه زمانی که بوت های مورد نظر عرض مناسبی برای پای شما نداشت، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

پاشنه

بوت های چرم مردانه موجود در بازار دارای پاشنه هایی با ارتفاع متفاوت هستند. آنچه که مهم است این است که در هنگام خرید چکمه به ارتفاع پاشنه توجه کافی داشته باشید و در نهایت اقدام به خرید چکمه ای کنید که ارتفاع پاشنه آن برای شما مناسب باشد.

پاشنه

قوس

نرم بودن و توجه به قوس پا ویژگی مهمی است که در هنگام خرید بوت باید به آن توجه کرد. قوس کفش متناسب با گودی پا یک ویژگی مهم برای چکمه های شما محسوب می شود. قوس پا محلی است که پاشنه را به انگشتان متصل می کند. بی توجهی به این مورد سلامتی شما را به مرور زمان تهدید خواهد کرد.

راحتی انگشتان پا

در کنار همه مواردی که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم، راحتی انگشتان پا در بوت های چرم مردانه نیز از عوامل مهم و تأثیر گذار بر سلامت شما است. راحت نبودن انگشتان پا در کفش و فشار پنجه راحتی و عملکرد شما را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است پاهای شما را در طول روز متورم کند. بنابراین در هنگام خرید بوت به راحتی انگشتان و قسمت پنجه پا توجه کافی داشته باشید.

بوت های چرم مردانه از جمله مشهور ترین و پر طرفدار ترین انواع بوت ها هستند که در ادامه به بررسی ویژگی های آنها می پردازیم.

راحتی انگشتان پا

همه چرم ها برابر نیستند

تفاوت زیادی بین بوت های چرم مردانه مختلف و میزان کیفیت آنها وجود دارد. ویژگی چرم اصل ناهموار بودن سطح، چروک شدن و جمع شدن راحت آن به هنگام راه رفتن و زیبایی منحصر به فرد آن است. چکمه های چرم برای دویدن پیشنهاد نمی شود. این نوع بوت بیشتر یک کفش رسمی است که برای استفاده در مهمانی ها و قرار های رسمی پیشنهاد می شود.

مطمئن شوید که قابل جدا شدن هستند

بوت هایی که ساختار آن ها به نحوی باشد که قابل جدا شدن باشند، به سلامتی و راحتی شما کمک شایانی خواهد کرد. چکمه هایی که قابل جدا شدن هستند، تاریخچه ای قدیمی دارند و از حدود سال 1869 افراد از آن استفاده می کردند. در این روش از نواری چرمی و یا لاستیکی استفاده می شود که در امتداد محیط زیر چکمه قرار دارد و سپس زیره، رویه و کفی آن دوخته می شود. این نوع بوت به راحتی از هم جدا می شود و تعمیر آن آسان است، بنابراین به خوبی دوام می کند، اما در برابر آب مقاومت کمی دارد.

بوت های چرم مردانه

توجه به برند بوت های چرم مردانه

برای خرید بوت های چرمی و با کیفیت به برند آن ها دقت کنید. برند کفش تأثیر مستقیمی بر کیفیت و راحتی و حتی عمر مفید کفش مورد نظر شما دارد. بنابراین بهتر است خرید خود را از برند های معتبر انجام دهید، حتی اگر مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می شوید.

 

سخن پایانی

اکنون که به ویژگی بوت های چرم مردانه مناسب اشاره کردیم، پیشنهاد می شود با توجه به این موارد اقدام به خرید بوت های مورد علاقه خود کنید. چکمه ها یکی از برترین و لوکس ترین ترند های پاییز برای مردان هستند و تنوع مدل های زیادی در این زمینه وجود دارد که انتخاب را برای شما راحت می کند. بهتر است برای خرید چکمه علاوه بر مواردی که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم، هماهنگ با شلوار و استایل شما باشد.

متناسب با رنگ چکمه لباس های خود را ست کنید. رنگ لباس های شما به خصوص شلوار در هماهنگی با بوت هایتان بسیار مهم است. در پایان امیدواریم از مطالب گفته شده در این مقاله به بهترین شکل استفاده کنید و از مطالعه آن لذت برده باشید.